Poika on nyt lukenut blogini läpi pariin otteeseen, viimeksi eilen. Olin innoissani, sillä ajattelin, että blogin pohjalta saamme viriteltyä mielenkiintoista keskustelua ja pohdintaa minusta, meistä ja tästä suhteesta. Kuinka väärässä olinkaan. Kyselin Pojalta, mitä ajatuksia blogin lukeminen hänessä herätti. Hän ei osannut sanoa oikein mitään. Pääsemme taas käsiksi sukupuolten väliseen kuiluun. Poika ei taida ymmärtää, että en kirjoita blogia pelkästään omaksi huvikseni, vaan haluan herättää lukijoissa ajatuksia. Luulin, että Pojalla olisi jotain sanottavaa esim. kirjoituksista "Kaksi yötä, kaksi miestä" tai "Krapulaisten miesten parantola". Poika sanoi, ettei keksi enää erityisesti mitään sanottavaa, koska olen kertonut noiden kirjoitusten tapahtumista Pojalle ja olemme siinä tilanteessa puhuneet esim. exä A:sta. Exä A muistuttaa Poikaa siinä mielessä, ettei hänkään tykännyt erityisemmin puhua mistään asiasta syvällisesti. Olen tainnut tottua liian hyvälle exä B:n kanssa.

Pojan asenne alkoi kiukuttaa minua. Sanoin hänelle, että hänen vaisu suhtautumisensa blogiini viestittää minulle, etteivät minun ajatukseni, tunteeni ja tekemiseni kiinnosta häntä paljoakaan. Minua turhauttaa. Odotan ehkä Pojalta liikaa, kaikki miehet eivät voi olla samanlaisia kuin exä B, jonka kanssa voi analysoida erinäisiä asioita syvällisestikin. Tuossa valossa minulla on ikävä exä B:tä, kaipaan älykästä miehistä näkökulmaa minua kiinnostaviin aiheisiin, kuten ihmisten välisiin suhteisiin ja ihmisten käyttäytymiseen. Kaipaan kahdenkeskistä, intiimiä keskustelua älykkään miehen kanssa. En halua olla jatkuvasti se osapuoli, joka ohjailee ja kontrolloi keskustelua. Olen parikin kertaa huomauttanut Pojalle, että keskustelu on loppunut lyhyeen, jos pallo on ollut hänellä. Koko suhteen tulevaisuus tuntuu olevan taas vaakalaudalla. Onko miehen hyvä keskustelutaito liian suuri vaatimus vai tyydynkö taas liian vähään miesten suhteen? Läheiseni ovat huomauttaneet minulle edellisten suhteiden aikana, että ansaitsisin parempaa. Mistä minä tiedän, milloin olen löytänyt tasolleni sopivaa seuraa? Olen ihan hukassa.

Olen puolivakavasti mietiskellyt, että voisin hakea deittipalstan kautta itselleni (miespuolisen) homokaverin. Olisi mukava viettää aikaa miehen kanssa, joka ymmärtää naisia ja jakaa kiinnostukseni naisellisia asioita kohtaan. Niinhän sitä sanotaan, että homomies on joka naisen paras kaveri.