...vanhempieni taholta tuli yllättävän nopeasti. Äiti nimittäin soitti minulle tänään ruokatunnillaan "muuten vain" ja kertoi ensivaikutelmat Pojasta. Vanhempani ovat tulleet päätelmissään samaan tulokseen kuin minäkin: Poika on kiltti, mukava ja rauhallinen, ei stressaa liikoja ja on tarpeen tullen nokkelakin. Äiti sanoi nauraneensa makeasti, kun isäni pyysi leikillään Poikaa kanssaan juoksukilpailuihin puolimaratonille lauantaina. Poika sanoi, ettei se nyt oikein onnistu, kun pitäisi ehtiä maanantaiksi töihin :D

Vanhempien siunaus jutulle on nyt siis saatu ja Poika on tervetullut meille toistekin. Hassua sinänsä, minulle itsellenikin tuli jutusta varmempi olo, kun vanhempani hyväksyivät Pojan. Ehkä minulla on traumoja edellisestä suhteesta, perheeni näki exä B:n läpi ja piti häntä erikoisesti käyttäytyvänä ihmisenä. Harmi vain, ettei kukaan uskaltanut sanoa sitä minulle suoraan ennen kuin itse ilmoitin eroaikeistamme. Ehkäpä uskallan kohta ottaa Pojan telkkarinkin tänne luokseni (huhhuh!), askel vakavamman jutun suuntaan siis.

Juttelin eilen koululla käydessäni erään miespuolisen opiskelukaverini kanssa Pojasta. Opiskelukaverini on myös tietoinen Pojan perheen asemasta ja vihjasi minulle, että jos pelaan korttini oikein, minulla on tulevaisuudessa pullat hyvin uunissa ja pääsen osalliseksi perheen menestyksestä. Tyyppi heitti tuon vitsinä, mutta minua se loukkasi verisesti. Uskon ja tiedän, että tuo poika itse vehkeilee ihmisten kanssa ja tekee lähes mitä vain hyötyäkseen ihmisistä. Onko niin vaikeaa uskoa, että voisin rakastaa Poikaa ilman hänen vanhempiensa vaikutusta? Alunperin minua pelotti alkaa Pojan kanssa millekään nimenomaan hänen äitinsä takia - Pojan perhe oli siis hidaste, ei todellakaan seurustelun motiivi.

Näin viime yönä unta, jossa olin talvella menossa pilkille parhaan ystäväni kanssa. Meitä vastaan tuli karhu, jolloin juoksimme molemmat metsikköön ja leikimme kuollutta. Karhu tuli unessa päälleni ja haisteli minua. Muistan pelänneeni kauheasti. Karhu nosti etukäpälänsä päälleni, ponnisti ja hyppäsi pois. Liekö Poika ajanut yöllä päälleni tai kissa tassutellut mahani päällä? Sitä emme varmaan saa koskaan tietää.