Melkoinen viikonloppu takana. Paljon ihmisiä liikkeellä, juopottelua ja rahanmenoa. Mikä oudointa, olen puhunut kahden exäni kanssa viikonlopun aikana. Exä A soitti minulle lauantaina päivällä ja kyseli kalastusvälineideni tuntomerkkejä (haluaisin ne takaisin nyt, kun vihdoin ja viimein olen exä A:n kanssa sellaisisssa väleissä, että voin niitä pyytää). Oli tosi outoa kuulla tuttu ääni puhelimessa, kun ei ole juteltu pitkiin aikoihin. Vähän ujostutti ja tuntui silti ihan luontevalta. Ei herättänyt mitään "vääriä" tunteita minussa.

Exä B:tä näin lauantai-iltana ja olin sen verran huppelissa, että uskalsin tarrata häntä hihasta kiinni. Olen halunnut jutella hänen kanssaan jo aiemmin, mutta kaverini ovat saaneet minut tähän asti uskomaan, että se olisi huono idea. Kyllä, hän saa minut edelleen nauramaan. Ei, hän ei edelleenkään ole (omien sanojensa mukaan) löytänyt uutta tyttöystävää, sillä hän "ei harrasta semmoisia" (missä kohtaa purskahdin nauramaan). Hän kyseli minun siviilisäätyäni ja kerroin Pojasta lyhyesti. Kerroin, että uusi suhteeni on hitaasti lämpiävää tyyppiä, sillä kaikki suhteet eivät voi olla sellaisia salamarakkauksia kuin minulla ja exä B:llä oli.

Esitin exä B:lle toivomuksen, että voisimme olla kavereita tms. ja sanoin, ettei Pojallakaan varmasti olisi mitään sitä vastaan. Exä B ei oikein lämmennyt ehdotukselle, mistä on pääteltävissä, että hänellä on vielä tunteita minua kohtaan. Hän myös sanoi, että voisimme pitää yhteyttä, jos minulla jostain syystä menisi poikki Pojan kanssa. Oli mukava jutella hänen kanssaan, mutta minua huolestuttaa se, että tuon keskustelun jälkeen olen ajatellut exä B:tä paljon (ehkä liikaakin). Hänellä tulee aina olemaan paikka sydämessäni, halusin sitä tai en. Optimitilanteessa voisin olla exä B:n tuttava, vaikka seurustelisimmekin tahoillamme muiden kanssa. En kaipaa exä B:tä romanttisessa mielessä, viihdyn vain hänen seurassaan ja ikävöin sitä tunnetta, jonka saan jutellessani hänen kanssaan. Tiedättekö, sellainen olo, kuin olisi toiselle maailman tärkein ihminen ja sillä hetkellä millään muulla ei ole mitään väliä?