Minulla on nykyään taipumusta nähdä paljon unia ja muistaa ne vieläpä usein aamulla. Tällä kertaa näkemäni uni oli ahdistava, vaikka se päättyikin onnellisesti.

Olimme unessa tulossa Pojan kanssa baarista valomerkin jälkeen. Jäimme jostain syystä kotipihalle ja menimme autoon istumaan, Poika kuljettajan paikalle ja minä oikealle taakse. Yhtäkkiä säpsähdin sitä, kun joku koputtaa auton ikkunaa vieressäni. Avasin ikkunan, jolloin ulkona seissyt mies löi ensin minua nyrkillä ja alkoi sitten pieksää Poikaa oikein urakalla, vaikka ei kunnolla yltänytkään etupenkille asti. Yritin puolustaa Poikaa lyömällä tunkeilijaa, mutta voimani tuntuivat kadonneen jäljettömiin. Tunkeilija myös käski minun olla puuttumatta miesten väliseen tappeluun.

Poika sai laitettua ikkunan kiinni, kaikki ovet lukkoon sekä vedettyä ikkunalaseihin tummennukset (näitä outoja juttuja tapahtuu aina unissa). Tämän jälkeen pystyimme näkemään selvästi ulos, mutta ulkoa ei nähnyt sisään. Hyökkääjä hermostui toimistamme ja kutsui paikalle apuvoimia. Yhtäkkiä miehiä olikin neljä tai viisi ja he alkoivat hakata auton ikkunoita rikki. Olin aivan paniikissa ja pelkäsin, ettemme selviä tilanteesta hengissä. Poika soitti hätänumeroon, mutta poliiseilla kesti aivan liian kauan ehtiä paikalle. Muistan miettineeni, ettemme voi lähteä ajamaan karkuun, koska kumpikaan ei ole ajokunnossa. Juuri kun miehet olivat pääsemässä sisään autoon, saapui pelastus paikalle kiinteistönhuoltofirman autolla. Iso huoltomies säikäytti miehet karkuun ja pelasti meidät tukalasta tilanteesta. Sankari <3

En tiedä, mitä tuo uni tarkoittaa. Ehkä pelkään alitajuisesti, ettei Poika pysty puolustamaan itseään ja minua tuollaisessa tilanteessa. Exä A:n kanssa ollessani hän joutui yllättäin tappeluun täysin ilman omaa syytään ja minä katselin avuttomana vierestä. Aina ei voi puhua itseään ulos tukalasta tilanteesta. Väkivalta on pelottava asia.