Minusta tuntuu siltä, että aina kun jokin asia painaa ja hiertää parisuhdetta, exät alkavat kummittelemaan painajaisunissa. Tämä viikko on mennyt niin sanotusti perseelleen Pojan kanssa, johtuen minun pahantuulisuudestani, Pojan kyvyttömyydestä piristää minua, sekä molempien stressistä ja väsymyksestä. Viikko "kruunataan" tänään todennäköisesti siten, että vietämme iltaa eri tahoilla Pojan toivomuksesta. Minulla ei ole tällä hetkellä ole hirveästi haluja lähteä mihinkään, saa nähdä, saisinko itsestäni sen verran irti, että menisin kavereiden saunailtaan. Huomenna täytyy lähteä Ikeaan, joten kovin myöhään ja railakkaasti ei voi iltaa viettää.

Niin, se viimeöinen painajainen. Unessa petin Poikaa exä B:n kanssa, vieläpä naapuriasunnossa. Olin ilmeisesti antanut itselleni oikeutuksen pettämiseen sillä varjolla, että suhde voi huonosti ja exä B:n olkapäätä vasten oli hyvä purkaa pahaa oloaan. Seksi oli taianomaista, sellaista voi kokea vain unessa (vaikka olen mielestäni saanut todella hyvää seksiä myös hereillä ;) ). Molemmat olivat liikuttuneita seksin aikana ja kyyneleemme sekoittuivat toisiinsa ja muodostivat pieniä puroja, jotka valuivat tyynylle. Kun tilanne oli ohi, arki ja morkkis iskivät täydellä voimalla kyntensä minuun. Tunsin itseni alhaiseksi olennoksi ja olin todella pahoillani Pojan puolesta. Päätin mennä heti tunnustamaan tekoni Pojalle. Uni päättyi siihen, kun siirryin naapuriasunnosta kotiini, jossa Poika jo odottelikin minua...

Suurin osa ongelmistamme Pojan kanssa johtuu siitä, ettemme puhu asioista tarpeeksi. Tällä viikolla olemme hädin tuskin vaihtaneet päivän kuulumisia, joten tärkeimmät asiat ovat jääneet sanomatta. Näissä tilanteissa parisuhteen kestävyys punnitaan. Olo tuntuu välillä melko voimattomalta. Aikuisuus ei ole aina herkkua.