Joo, tulipa taas nähtyä unta exästä, tällä kertaa exä A:sta, mikä ihmetytti hieman minua. Ymmärrän kyllä, miksi exä B kummittelee unissani, erostahan on vasta puoli vuotta aikaa. Exä B selvästi yrittää saada minun ajatuksiani harhailemaan selittämällä mesessä, kuinka olen toinen hänen elämänsä naisista. En kuitenkaan halua langeta tuohon loveen.

Katsoin vasta Inhimillistä tekijää, jossa käsiteltiin narsistisia miehiä ja heidän entisiä uhrejaan. Huomasin löytäväni yhtäläisyyksiä suhteeseeni exä B:n kanssa, ohjelman naisilta oli pikkuhiljaa riistetty oma elämä: ystävät, harrastukset, itsetunto jne.. Exä B:n takia minulla meni välit poikki erään ystäväni kanssa, koska exä B pakotti minut valitsemaan heidän kahden välillään - molempia en voisi kuulemma koskaan saada. Hän myös inhosi minun meikkaamistani, koska korotan sillä tavoin itseäni hänen yläpuolelleen. Sain perusteltua meikkaamiseni hänelle siten, että minun täytyy opiskeluni puolesta toimia vastuullisissa tehtävissä ja olla auktoriteettina muille. Tunnen itseni varmemmaksi, jos tiedän, että ulkonäköni on huoliteltu.

Hän inhosi kaikkea opiskeluuni liittyvää, koska me kaikki kyseisen tiedekunnan opiskelijat kuulemma kuvittelemme olevamme muita parempia vain sen takia, että olemme päässeet muiden "hienojen ihmisten" joukkoon opiskelemaan. Exä B kutsui minua huoraksi, koska halusin baariin lähtiessäni laittaa jalkaan pitkävartiset saappaat ja toisella kerralla sain huorittelua osakseni jäätyäni riidan jälkeen kotiin itkemään exä B:n häipyessä yksin juhlimaan. Anteeksiantamatonta, sanon minä. Ei koskaan enää. Tämä kirjoitus muistuttakoon minua kaikesta siitä paskasta, mitä sain sietää yli vuoden ajan, jos joskus tulee sellainen mielenhäiriö, että haikailisin hänen peräänsä.

Niin tosiaan, se uni. Taustaksi sanottakoon sen verran, että Poika on viime aikoina käyttänyt suurimman osan vapaa-ajastaan opiskeluun - hänellä on tänään tentti. Ymmärrän kyllä, että opiskelu vaatii aikaa, mutta inhoan niitä katteettomia lupauksia, joita hän antaa ("tänään en enää lue", "illalla voidaan tehdä jotain kivaa yhdessä" jne.). Olen joutunut pari kertaa tällä viikolla lähtemään yksin lenkille purkamaan kiukkuani, mikä kyllä sinänsä on ihan hyödyllistä kunnon ja linjojen kannalta.

Unessa exä A oli ollut ilmeisesti bändinsä kanssa Suomen-kiertueella ja kehui kovasti Amarillo-ravintolaa. Olin aivan otettu, kun hän halusi viedä minut sinne. Hän vaikutti siltä, kuin haluaisi korvata kaiken menneen huonon kohtelun minulle. Olin hänen prinsessansa ja hän palvoi maata jalkojeni alla.

Voi miehet, miksi te ette tajua, että nainen haluaa vain tuntea itsensä tärkeäksi ja rakastetuksi? Olen saanut mieheltä ruusun vain kerran (jos sukulaisia ei lasketa) ja hänkin oli kaverini kihlatun veli, joka kuului samaan baariseurueeseen ja halusi kiittää mukavasta illasta. Tuo tapahtuma on varmasti jo unohtunut kyseiseltä mieheltä (siitä on varmaan viisi vuotta aikaa), mutta minä vaalin saamaani ruusua kuukausikaupalla kyseisen illan jälkeen, haistellen sitä välillä ja muistellen tuota romanttista elettä.